Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
05.12.2010 10:03 - ЛИТЕРАТУРА ЗА ПОДГОТОВКА ЗА ДОКТОРАНТСКИ ПРИЕМЕН ИЗПИТ
Автор: ulian Категория: Изкуство   
Прочетен: 2071 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 08.12.2010 16:09




ЛИТЕРАТУРА ЗА ПОДГОТОВКА ЗА ДОКТОРАНТСКИ ПРИЕМЕН ИЗПИТ
Това е малка част от необходимата литература, която човек трябва да издири (ако тава не е основният корпус на домашната му библиотека), прочете, резюмира, конспектира и критично оцени за да се подготви и да се яви на приемен изпит за докторант в НХА по специалността "Съвременно българско изкуство (след 1945)".
001. Аврамов, Димитър. Диалог между две изкуства. "Български писател",    София,   1993.
002. Аврамов, Димитър. Хроника на едно драматично десетилетие. Българското изкуство между 1955 - 1965 г. "Наука и изкуство", 1994.
003. Божков, Атанас. Българсата художествена академия. "Български художник", София, 1962.
004. Божков, Атанас. Българско изобразително изкуство. "Септември", София, 1988.
005. Българското изкуство през 90-те години. Между традициите и иновациите. Сб. Съст. Ч.Попов и С.Стефанов, "Лик", София,  2003.
006. Гачев, Георги.  Ускорено развитие на културата. "Наука и изкуство", София,  1979.
007. Генова, Ирина. 90-те години в българското изкуство - неформулираният проект за напускане на затворената територия. Проблеми на изкуството, 1, 1998, с. 9-14.
008. Генова, Ирина. Модернизъм и модерност - (не)възможност за историзиране. София, 2004.
009. Гетова Анелия.Интерпретация на историческата тема в творбите с изявена асоциативност на решението. // Изкуство, 6, 1988, с. 18-23.
010. Гетова, Анелия. развитие на индустриалния пейзаж в живописта на 60-те и 70-те години. // Изкуство, 4, 1989, с. 10-19.
011. Доневска, Бойка. Проблемът за "кавалетното" в изкуството на 60-те години. // Съвременната българска живопис: между локалното и глобалното. Сб. Съст. Ч.Попов, С.Стефанов. "Лик", София, 3004, с. 9-14.
012. Знеполски, Ивайло. Сблъсъкът на времената в страни със закъсняло развитие и идеята за прогреса. // Около Райнхард Козелек. Историческо време и темпоралност. Сб. "Дом на науките за човека и обществото", София, 2003, с. 151-194.
013. Попов, Чавдар. Ролята и значението на академичния модел при формирането на новото българско изкуство. // Из историята на българсото изобразително изкуство. Сб. Т. 3. Съст. Т.Димитрова, Ч.Попов. БАН, София, 1992, с. 29-39.
014. Попов, Чавдар. За промяната на художествения модел. // Изкуство/ Art in Bulgaria, 2, 1993.
015. Попов, Чавдар. Официално, неофициално, и (или)..? // Изкуство/ Art in Bulgaria, 19, 1994, с. 7-9.
016. Попов, Чавдар. Неконвенционални форми и авангард. // Изкуство/ Art in Bulgaria, 17, 1994, с. 29-30.
017. Попов, Чавдар. Тоталитарно изкуство. Идеология. Организация. Практика. СУ  "Свети Климент Охридски", София, 2000.
018. Попов, Чавдар. Някои особености на смяната на модела през 90-те години. ("Десакрализация" на изкуството и "деритуализация" на художествения живот). // Между традициите и иновациите. Българстото изкуство през 90-те тодини. "Лик", София,  2003, с 62-73.
019. Попов, Чавдар. Постмодернизмът и някои особености на българската живопис от 90-те години. // Българската живопис между глобалното и локалното. Сб. Съст. Ч.попов и С.Стефанов, "Лик", София, 2004, с. 15-30.
020. Попов, Чавдар.  Изкуствознание и постмодернизъм.  Тезата за  "края на историята на изкуството": мнения и полемики. // Проблеми на изкуството, 1, 2005, с. 15-24.
021. Стефанов, Свилен. Авангард и норма. Иновационни тенденции в българското изкуство от края на ХХ век. С., "Агата-А", 2003.
022. Стефанов, Свилен. Изкуството между традицията и провокацията. С., 2001.
023. Стефанов, Свилен. За социалната активност на неконвенционалните форми в България. // Изкуство/ Art in Bulgaria, 16, 1994.
024. Стефанов, Свилен. Динамика на художествените модели в съвременното българско изкуство. // Проблеми на изкуството, 1, 1998.
025. Стефанов, Свилен. Авангардът у нас и новите социални роли на изкуството.
// Изкуство/ Art in Bulgaria, 100, 2003, с. 62-67.

026. Стефанов, Свилен. Трансформации в българската живопис през 90-те. постмодерно усъмняване в традиционната материя? // Сб. "Краят на модерността? Култура и критика". "LiterNet ", Варна, 2003, с. 512-527.
http://liternet.bg/publish8/svstefanov/transformaciite.htm

027. Стефанов, Свилен. Иновативни и консервативни тенденции в процесите на създаване и развитие на новите форми в българското изкуство през 80-те и 90-те години. // Между традициите и иновациите. Българстото изкуство през 90-те тодини. Сб. Съст. Ч.Попов, С.Стефанов, "Лик", София,  2003, с 36-52.
028. Стефанов, Свилен. Бележки към концептуализацията на живописта и нейните функции в контекста на съвременното българско изкуство.  // Съвременната българска живопис:  между глобалното и локалното. Сб. Съст. Ч.попов и С.Стефанов, "Лик", София, 2004, с. 39-51.
029. Стефанов, Свилен.Фрагменти върху  "идеологиите на визуалното" в българското изкуство през втората половина на  ХХ век. // 

http://liternet.bg/publish8/svstefanov/fragmenti.htm

030. Стефанов, Свилен. Методи и практики на художествената критика в България през 90-те години на ХХ век. // Проблеми на изкуството, 1, 2005, с.25-29.
Други материали, свързани с темата за докторантура в НХА:

Конспект от въпроси за приемен изпит.
http://ulian.blog.bg/izkustvo/2010/12/04/konspekt-za-doktorantski-izpit-po-syvremenno-bylgarsko-izkus.645200

Учебен план на докторант в НХА:
http://ulian.blog.bg/izkustvo/2010/12/07/.646778

Доневска, Бойка. Проблемът за "кавалетното" в изкуството на 60-те години - фотокопие на съдържанието.
http://ulian.blog.bg/izkustvo/2010/12/08/.647575



Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ulian
Категория: Изкуство
Прочетен: 3423854
Постинги: 1531
Коментари: 191
Гласове: 1808