Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
27.09.2010 08:22 - Изложба “ПЛАСТИЧНИ ПРОСТРАНСТВА” в галерия "Индустриална, 11". Завършили НХА показват свои артефакти в областта на текстила.Оригинален контент!
Автор: ulian Категория: Изкуство   
Прочетен: 2271 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 27.09.2010 10:26



“ПЛАСТИЧНИ ПРОСТРАНСТВА” В ГАЛЕРИЯ ИНДУСТРИАЛНА
      Една изложба, направена така, че максимално да ви затрудни, когато се опитате да определите на кого принадлежи дадено "произведение". Защо? По най-тривиалната причина - няма кьорав етикет. Причините са две - една, която е безспорна. И тя е демонстрация - преднамерена - на неуважение към зрителя. Втората е по-трудно уловима. Това може да е или преднамерена скромност и стремеж към "простота" - онази, за която руснаците казват, че била "хуже воровства" (по-лоша и от кражба - бел. авт.). Другата причина може би е просто недоглеждане и етикетите например да се добавят ден или два по-късно. Това е също често срещана практика в българското устройство на изложби - с малко, ама все пак да сме по-напред от цялата планета.
      Така или иначе зрителят е оставен да гадае.

      Ето и списъка на тези художници, завършили специалност "Текстил" през последните пет години –

Яна Петкова, Магдалена Николова, Мила Стоева, Зорница Пискулийска, Медея Янкова, Диляна Георгиева, Стефания Крумова, Ива Кръчмарска, Станислава Маркова, Светломира Минкова.

      Който може да свърже имената им с техните пройзведения - моля! - нека го направи.

      От друга страна експонатите, сравнително малко на брой, са  добре разположени в един от бившите цехове на някогашния завод за хладилници, носещ тогава името на Антон Иванов. Сега част от огромните производствени халета са превърнати в многобройни дюкянчета за електро- и прочее джунджурии, част са разни офисчета на фирми със съмнително потекло, и само 1/100 е отделена за изложбена зала. При това с крайно неподходящ план във формата на буквата "Т" с  отромна квадратна колона по средата. Това обаче в тази изложба не личи, поради самия характер на експонатите.

      Най-впечатляващ от експонатите е нещо, наподобяващо огромна парцалива черга, закачена на тънки гайтани, която се рее между пода и тавана.
imageimageimageimageimage
      Другият експонат, който не е лош, но аз лично трудно го приемам за "Текстил" (по-скоро съм склонен да мисля, че той е експонат на катедра "Метал") е "Теленият човек в клетка" - заглавието е мое. 

      Експонатът ми се нрави с това, че до голяма степен е метафора за душите и телата ни - изградени сякаш от ръждясала тел, и мястото - трудна за усещане, но здрава клетка, в която може да се разполагаме ако предварително заемем  отнапред определена поза.

      Към експоната има и съпътстващи го ескизи, които са мислени като част от представянето, понеже са с "изложбен формат".
imageimageimageimage
      Третият експонат, който заема голяма част от изложбената площ условно може да се нарече "Колоните". В него се вижда прякото влияние на творчеството на Марин Върбанов, като на идейно, така и на формално ниво. Но докато при Върбанов това е пробив в традицията, внасяне на нови концепции в текстила и "концептуална революция" в използването на материала - при него той напуска станалата му тясна и неудобна драха на утилитарността и се превръща в обект на съзерцание, то в изложените тук експонати имаме само формално доразвиване и дообогатяване на чуждата идея, което за дипломанти не е чак толкоз лошо. 

      Все трябва да се започне отнякъде. По-добре е първоначално да се адсорбират и доразвият идеите на големите имена в текстила. След това е намирането на нови концепции и излизането на нови равнища.

      Аз лично се надявам, че новото поколение текстил скоро ще ни зарадва със собствени находки.
imageimageimage
imageimageimageimage
      Ето изображения и на част от другите експонати. Наименованията им са дадени от мен и са условни.  Извинявам се, че дописвам и домислям авторите, но ако имаше етикетчета нямаше да го направя.

      Този експонат съм нарекъл
"Латентен капан за пеперуди" imageimageimage
 Следващият експонат поетично може да се озаглави "Яките възли на грохналата памет" imageimageimage



Гласувай:
1



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ulian
Категория: Изкуство
Прочетен: 3427520
Постинги: 1531
Коментари: 191
Гласове: 1808