Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Декември, 2022  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Постинг
30.01.2012 09:28 - Конспект за изпита по музеология
Автор: ulian Категория: Други   
Прочетен: 2434 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 28.04.2012 13:13



Видео артът под лупата на музеологията
Видео артът като музеен експонат

(конспект за изпита по музеология)
*1. Музеологията като научна дисциплина.
1.1. Структура на музеологията, междудисциплинарен характер, историаграфска ситуация.
1.2. История на на музейното дело в България.
1.2.1. Изучаване на източниците, търсене, подбор и систематизация. Класификация на източниците, методико-аналитичен подход.
1.2.2. Историография на музейното дело. Обект, предмет и задачи. Връзка на историографията ( и на видео арта) с изкуствознанието и помощните исторически дисциплини. Български и чуждестранни учени, допринесли за развитието на историята на музейното дело.

2. Генезис на музея. Неговата връзка с колекционирането и познавачеството. Произход и еволюция на музея.
2.1. Предпоставки за зараждане, формиране и развитие на музея като социално-културен институт.
2.1.1. Теории за произхода на музея.
2.1.2. Модели за създаване на музея и тяхната еволюция.
2.2. Предмузейно събирателство и колекциониране.
2.2.1. Събирателство и колекциониране - съотнасяне на  понятията. Основни историографски концепции.
2.2.2. Основания и мотивация на колекционерската дейност.

3. Феноменология на музейния предмет.
3.1. Основни научни подходи към феномена "музеен предмет".

*4. Видео артът като понятие на музеологията. Значение на понятията "предмет", "предмет с музейно значение", "музеен предмет" и "експонат".
4.1. Особености при експониране на видео арта.
4.2. Документално, инфармационно и културно-художествено значение на видео арта като музеен предмет.

5.Свойства и функции на видео арта като музеен предмет.
5.1.Изисквания към изучаването, съхраняването и експонирането на видео арта. Отчитане на двойствената му природа.

6. Теория на музейното документиране.
6.1. Теория на документирането като опознаване и изучаване на музейния предмет. Видео артът като музеен предмет и документ.
6.2. Когнитивно-ценностен подход към документирането на видео арта. Критерии за документиране. Цел, смисъл, резултати и обнародване на документирането. Ролята на генералния каталог на видео арта.
6.3. Класификация, систематизация, интерпретация и атрибуция на видео арта. Вътрешни и външни белези на носителите на видеоинформация.

7. Визуално-пространствен език на музейната комуникация, свързана с видео арта.
7.1. Знаков характер на музейната комуникация. Особености на комуникацията при представянето на екранните изкуства. Място и роля на експозиционната техника.
7.2. Видове експозиции, свързани с видео арта.

8. Фондове на музея
8.1. Понятие за фонд на музея, структура и типология.
8.2. Основни направления на фондовата работа.
8.3. Научна концепция за комплектуване на музейните фондове. Особености по отношение на видео арта , напр. по години, по направления, по жанрови признаци, по автори.

*9. Видео артът като пример за нематериално културно наследство. Анализ на дейността на СГХГ  и други институции при работа с видео арта.


Забележка. На изпита се паднаха въпросите, означени със звездичка (*).




Гласувай:
2



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ulian
Категория: Изкуство
Прочетен: 3250596
Постинги: 1531
Коментари: 191
Гласове: 1807