Постинг
30.01.2012 09:28 -
Конспект за изпита по музеология
Автор: ulian
Категория: Други
Прочетен: 2775 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 28.04.2012 13:13

Прочетен: 2775 Коментари: 0 Гласове:
2
Последна промяна: 28.04.2012 13:13
Видео артът под лупата на музеологията
Видео артът като музеен експонат
(конспект за изпита по музеология)
*1. Музеологията като научна дисциплина.
1.1. Структура на музеологията, междудисциплинарен характер, историаграфска ситуация.
1.2. История на на музейното дело в България.
1.2.1. Изучаване на източниците, търсене, подбор и систематизация. Класификация на източниците, методико-аналитичен подход.
1.2.2. Историография на музейното дело. Обект, предмет и задачи. Връзка на историографията ( и на видео арта) с изкуствознанието и помощните исторически дисциплини. Български и чуждестранни учени, допринесли за развитието на историята на музейното дело.
2. Генезис на музея. Неговата връзка с колекционирането и познавачеството. Произход и еволюция на музея.
2.1. Предпоставки за зараждане, формиране и развитие на музея като социално-културен институт.
2.1.1. Теории за произхода на музея.
2.1.2. Модели за създаване на музея и тяхната еволюция.
2.2. Предмузейно събирателство и колекциониране.
2.2.1. Събирателство и колекциониране - съотнасяне на понятията. Основни историографски концепции.
2.2.2. Основания и мотивация на колекционерската дейност.
3. Феноменология на музейния предмет.
3.1. Основни научни подходи към феномена "музеен предмет".
*4. Видео артът като понятие на музеологията. Значение на понятията "предмет", "предмет с музейно значение", "музеен предмет" и "експонат".
4.1. Особености при експониране на видео арта.
4.2. Документално, инфармационно и културно-художествено значение на видео арта като музеен предмет.
5.Свойства и функции на видео арта като музеен предмет.
5.1.Изисквания към изучаването, съхраняването и експонирането на видео арта. Отчитане на двойствената му природа.
6. Теория на музейното документиране.
6.1. Теория на документирането като опознаване и изучаване на музейния предмет. Видео артът като музеен предмет и документ.
6.2. Когнитивно-ценностен подход към документирането на видео арта. Критерии за документиране. Цел, смисъл, резултати и обнародване на документирането. Ролята на генералния каталог на видео арта.
6.3. Класификация, систематизация, интерпретация и атрибуция на видео арта. Вътрешни и външни белези на носителите на видеоинформация.
7. Визуално-пространствен език на музейната комуникация, свързана с видео арта.
7.1. Знаков характер на музейната комуникация. Особености на комуникацията при представянето на екранните изкуства. Място и роля на експозиционната техника.
7.2. Видове експозиции, свързани с видео арта.
8. Фондове на музея
8.1. Понятие за фонд на музея, структура и типология.
8.2. Основни направления на фондовата работа.
8.3. Научна концепция за комплектуване на музейните фондове. Особености по отношение на видео арта , напр. по години, по направления, по жанрови признаци, по автори.
*9. Видео артът като пример за нематериално културно наследство. Анализ на дейността на СГХГ и други институции при работа с видео арта.
Забележка. На изпита се паднаха въпросите, означени със звездичка (*).
Темата на изпита по журналистика в СУ - ...
Репетиториум за държавен изпит по хирург...
КОНСПЕКТ ЗА ДОКТОРАНТСКИ ИЗПИТ ПО СЪВРЕМ...
Репетиториум за държавен изпит по хирург...
КОНСПЕКТ ЗА ДОКТОРАНТСКИ ИЗПИТ ПО СЪВРЕМ...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене