
Прочетен: 1426 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 14.12.2011 20:52
Здравейте Юлиан,
Статията, с която кандидатствахте за публикация в Млада наука за изкуствата е одобрена и препоръчана за публикуване от рецензента. Изпращам Ви рецензията.
Моля ви, да ми изпартите ваша снимка - артистична, резюме на текста и кратка автобиографична справка - във връзка с публикацията. Моля, изпратете ги на този и-мейл.
Още една молба - можете ли да помогнете с решението на корицата на тазгодишната Млада наука за изкуствата?
Поздрави,
Катя Михайлова
научен редактор
РЕЦЕНЗИЯ
Заглавие на статията |
Хронотопът в българския и световния видео арт – компаративен анализ, Юлиан Митев, Национална художествена академия – София
|
Рецензент |
Проф.д-р Лучия Ангелова |
|
Критерии
|
Оценка |
1 |
Качество на статията Как оценявате статията от гледна точка на: (1) експертност и (2) приносносен потенциал? |
1 2 3 4 (5) |
2 |
Актуалност на проблематиката В каква степен проблематиката е актуална? |
1 2 3 4 (5) |
3 |
Адекватност на темата В каква степен темата е адекватна на „Млада наука за изкуствата”? |
1 2 3 4 (5) |
4 |
Теоретични приноси В каква степен статията развива теорията на съвременните изкуства? |
1 2 3 4 (5) |
5 |
Методологични приноси В каква степен статията развива изследователската методология на съвременните изкуства? |
1 2 3 4 (5) |
6 |
Иновативност В каква степен статията представя иновативни решения? |
1 2 3 4 (5) |
7 |
Езикова култура Как оценявате езиковата култура на автора? |
1 2 3 4 (5) |
8 |
Финална оценка |
1 2 3 4 (5) |
Аргументация
Както правилно отбелязва авторът в статията е разгледан въпросът за мястото, ролята и значението на хронотопа като една от базовите черти и структуроопределящи съставки на видео арта, разбиран като художествена задача. Определена е теоретичната рамка на понятието хронотоп, употребено по отношение на видео арта. Разграничени са понятията топос и локус според начина, по който видеоартистите ги интерпретират в своите произведения. Съвсем накратко, също според автора са показани възникването и развитието на смисловите и тематични ядра, засегната е историята на видео арта и заедно с това и историческото разбиране на понятията за време и място в научно-теоретичен аспект. Направен е сравнителен анализ на творби от българския и световния видео арт. В структурно отношение студията е композирана много добре, което дава възможност да се представят повечето гледни точки по проблема, както и мнението на автора. Връзката технологии – масова комуникация предопределя точното очертаване на проблемните полета, които се превръщат в смислови акценти в изследването на Юлиан Митев. Анализираните творби се вписват в решенията на това „как творците на видео арта използват в своите произведения хронотопа за да демонстрират решенията на разнообразните художествени проблеми, които са били обект на тяхното внимание, като заедно с това основният им инструмент на работа е била видеокамерата, разбирана и използвана като техническо съоръжение, правещо едновременен (синхронен) аудио- и видеозапис”. Прави силно впечатление ерудицията на автора и на тази основа извеждането на преден план на собственото му виждане и разсъждения по представените произведения. По този начин теоретичното проучване предполага иновативност при търсенето на адекватни решения, което, от една страна се обогатява теорията, а от друга се развива изследователската методология. Изводите отразяват точно направения анализ и синтезират проучванията на Юлиан Митев по посока на поставените задачи. Оценката ми за предложената за публикуване студия е: 5 – много добро добре, да се публикува. |
Юлиан Митев, Ерупция на лиричната абстра...
Рецензия на статия
Кое е най-красивото място в България, ко...
10 лесни правила за по-добър български ...