Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
20.02.2011 12:04 - Изложба "Морски пейзажи" от Кокимото
Автор: ulian Категория: Изкуство   
Прочетен: 2570 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 02.08.2012 09:58



imageИзложба "Морски пейзажи" от Кокимото

image
Плакат и пощенска картичка от изложбата.Ю.М.


Варна през зимата… смразяващ вятър от север-северозапад, който ни принуждава дълго време да не си показваме носа навън. Улиците са празни, а от туристи няма и помен. Така бленуваните плажове са пусти и никой не се сеща за морето, освен тези, които вече кроят планове за лятната си почивка. Аз не съм един от тях, защото програмата ми е натоварена по това време на годината, а и морето е нещо, с което съм свикнал и не ме вълнува особено. Но като човек роден и израснал в т.н. „морска столица” на България, не мога да остана безучастен към случващото се. Това, че морето е просто даденост за мен и за много други, и интереса от страна на всички извън пределите му, ме подтикна да представя настоящия проект. Точното място за това е София, а галерията „1908”.
Изложбата с работно заглавие „Морски пейзажи” е 12-та ми самостоятелна и втора в това пространство. Включва 23 творби, нарисувани с акрил, за основа на които служат морски карти от архива на Български Морски Флот /БМФ.
След дълго и обстойно проучване на маринистите и тяхното творчество в световен мащаб, осъзнах необходимостта от промяна в това течение. Сегашният му вид ме принуди да взема нещата в свои ръце, поставяйки началото на съвременни морски пейзажи от Кокимото. В тях липсва обичайното, с което сме свикнали при вида им, а да бъда сравняван с работещите в тази сфера, би било дори абсурдно. Това превърнало се в комерсиално с времето изкуство, ме кара да продължавам с провокацията и сега, след съвременните икони, над които работя. Но не тя е основната движеща сила в тези проекти, а по-скоро времето, в което живеем. Същото се отнася и за морските ми пейзажи, без да пренебрегвам и отричам вече създаденото от други и желанието им да работят в тази посока. Предизвикателство е да се съчетае традицията със съвременната визия, а в този „експеримент”, който с ясно съзнание ще нарека успешен, последното надделява
Калоян Илиев - Кокимото
image
imageimage
imageimageimage
imageimage
imageimageimage
imageimage
imageimage
image
image
Закачката на Кокимото - място за плаж на пода на картинната галерия. 
image
image
image
imageimageimage
image
imageimageimageimageimageimage
imageimageimageimageimage
image
imageimageimageimage
imageimage
imageimage

   Забележка:
© 2006-2016 Юлиан Митев
Всички снимки към този текст, както и самия текст са авторски и със запазени права. Бъдете така добри и се свържете с мен, ако желаете да ползвате текстове на статии и снимки. Не е достатъчно условие да посочите автора и поставите линк към публикациите. 








Гласувай:
1



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ulian
Категория: Изкуство
Прочетен: 3428848
Постинги: 1531
Коментари: 191
Гласове: 1808