Постинг
06.04.2012 21:43 -
Art of the 20th Century - частичен превод (подготовка за явяване на докторантски изпит по англ.ез.)
Автор: ulian
Категория: Други
Прочетен: 1550 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 08.04.2012 16:24
Прочетен: 1550 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 08.04.2012 16:24
НОВИ МЕДИИ
Този раздел от книгата "Изкуството на 20-ти век", том 2-ри, е написан от
КРИСТИАН ФРИКЕ СЪДЪРЖАНИЕ
НОВИТЕ МЕДИИ като нетрадиционна форма на артистична експресия
от Кристиан Фрике
1. Активизация на смислите ... 577
"Всичко изчезва"
"Да запалим музеите!"
Демонстративни жестове, Бесни протести и Конструктивни планове
Мародерствата в Третото и Четвъртото измерение
Художествената активност: блестящият спектакъл
Протоакции и протоинсталации и първото (им) мултиплициране
2. Интермедия: Хепънинги, акции и "Флуксус" ... 582
Джон Кейдж и смесването на арт формите
Хепънингите на Алън Карпоу
Джон Фостел и терапевтичното бедствие
Виенският Акционизъм
Явлението, наречено "Флуксус"
Заразяване с вируса на Флуксус
Принципът на "Непрекъснатото създаване"
Съобщението на телевизията от кече (плъст)
3. В интерфейса на изкуството и медиа промишлеността ... 591
Ленд арт
Лаборатории за изкуство на бъдещето
Изследователите на движещия се образ
"Черната Кьолнска врата"
Телевизионната галерия на Гери Шум.
4. Видео- софтуер, хардуер и пърформанс ... 596
Театърът на точките върху екрана
Обекти, които се държат лошо, скулптури и "къси съединения"
Трансформации в изкуството на живота
5. 70-те (години на ХХ век) - Резервоар за идеи ... 604
Актьори във времето и пространството
Съобщение от първо лице
Видео, политика и медия
6. 80-те (години на ХХ век) - "Ние превключваме" ... 611
Ускоряването на образите
Взаимоолождането между високото и низкото изкуство
Видеоартистът като пророк
7. 90-те (години на ХХ век): Интеракции във виртуалното пространство ... 616
Сблъсък в интерфейса на ползвателя
Гезамкунстверкът (всеобщо художествено произведение - нем.) на обществената арена
"Вие не отхвърляте пианото само защото имате синтезатор"
3. В интерфейса на изкуството и медиа промишлеността Ленд арт
Ричард Лонг не престава да се разхожда по тревата докато следите от неговите стъпки не направят ясно забелязваща се пътека. Тази пътека, наречена "Линия, направена с разхождане", става неговият първи скулптурен обект, направен по време на разходка. За да може тази работа да бъде представена на обществеността той фотографира резултатите от нея (виж снимката в дясно). Година по-късно, през 1968, той предприема следващата стъпка като прави "Пътека, дълга 10 мили, направена по време на разходка на 1-ви ноември". Там не е имало нищо друго, освен неговите следи, оставени по време на разходка. Като следствие от този "естетически" експеримент, той предлага на зрителя карта с хоризонтална форма и с маршрут - разходката му, маркирана като права линия, която пресича по диагонал цяла област. Историкът на изкуството Антжи фон Гревениц описва актуалността на тези произведения, като "разположени между документите", и като такива те могат да бъдат (ре)-конструирани от живото въображение.
Необходимостта да се открият нови работни пространства става проблем, който се изправя пред художниците.
Петер Вайбел, "Виртуална реалност: езиков свят", 1992. Интерактивна компютърна инсталация. Видеопроектор, прожекционен екран, килими, датчици, диал бокс, силикон графикс. Кьолн, Клеменс Гасер и Таня Грюнерт ООД.
Инго Гюнтер, К4 (С31), 1987, видеоинсталация, видеопроектор, видеолента, звук, мрамор. Касел, "Документа 8" (1987).
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене